LBBO

ISBN 9789401442886 | 384 blz.

De traumasensitieve school

Beter lesgeven aan kinderen met een trauma

Een ongeluk, het plotselinge overlijden van een dierbare, een vechtscheiding, gepest worden, emotionele of fysieke verwaarlozing of mishandeling: veel kinderen maken een ingrijpende gebeurtenis mee die tot trauma kan leiden.

In dit boek gaat Anton Horeweg in op het gedrag dat kinderen met trauma kunnen vertonen in de klas en hoe leraren hier het beste mee kunnen omgaan. Het boek biedt diepgaande kennis over de gevolgen van trauma op de hersenen, de invloed op de ontwikkeling en op het gedrag in de klas. Vanuit deze kennis leer je als leraar het kind met trauma en zijn of haar gedrag te zien en te begrijpen.

De vele voorbeelden, handelingsadviezen en tips maken het een buitengewoon praktisch boek dat leraren en leidinggevenden kunnen gebruiken om de school traumasensitief te maken.

 € 34,99 | Bestel | Meer info


 

ISBN 9789401432184 | 320 blz. 

Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs

Dit boek biedt leerkrachten een praktisch overzicht van gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen die je bij kinderen in de klas kunt tegenkomen en hoe je hiermee kunt omgaan. Het is helder geschreven en direct toepasbaar in de dagelijkse klassenpraktijk. Dit boek laat zien dat het vaak verrassend kleine dingen zijn die kinderen met grote problemen goed kunnen ondersteunen!

Zorgplicht en passend onderwijs zijn goede concepten, maar brengen nogal wat te weeg op school. Steeds vaker komen er kinderen met forse gedragsproblemen of gedrags- en ontwikkelingsstoornissen in het regulier basisonderwijs en van leerkrachten wordt verwacht dat ze hier adequaat mee kunnen omgaan. Om les te kunnen blijven geven in een klas waarin steeds meer zorgkinderen zitten die de nodige ondersteuning behoeven, is dit boek geschreven.

Een onmisbaar boek voor leerkrachten, intern begeleiders, ambulant begeleiders, remedial teachers, pabostudenten en iedereen die werkt met kinderen en jongeren met gedragsproblemen.

€ 34,99 | Bestel | Meer info

 

 


 

ISBN 9789401425780 | 352 blz.

Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs

Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs biedt een praktisch overzicht van gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen die je bij leerlingen in het voortgezet onderwijs kunt tegenkomen en de kennis om deze leerlingen optimaal te begeleiden.

Steeds vaker komen leerlingen met forse gedragsproblemen of gedrags- en ontwikkelingsstoornissen in het reguliere onderwijs terecht. Om les te kunnen blijven geven in een klas waarin steeds meer leerlingen zitten die de nodige ondersteuning behoeven, is dit boek geschreven.

Gedragsproblemen in de klas in het voortgezet onderwijs is helder geschreven en direct toepasbaar in de dagelijkse klassenpraktijk. Het boek is onmisbaar voor docenten in het vo en mbo, leerlingbegeleiders, zorgcoördinatoren, mentoren, studenten Master SEN- en lerarenopleidingen en iedereen die werkt met jongeren met gedragsproblemen.

€ 34,99 | Bestel | Meer info

 

Voor meer informatie over de LBBO kijkt u op: www.lbbo.nl