Longlist managementboek van het jaar is bekend!

Longlist managementboek van het jaar is bekend!

27/02/2020

Managementboek.nl maakte onlangs de longlist bekend voor beste managementboek van het jaar. Op die lijst staat naar goede gewoonte een mooie delegatie LannooCampus-titels. Het gaat om Durven voor morgen door Saskia Van Uffelen, De onsterfelijke onderneming door Fons Van Dyck, De marketingbijbel voor een digitale wereld door Bert Van Wassenhove en De netwerkexpeditie door Geert Nijs. Op dinsdag 24 maart wordt de shortlist van 5 boeken bekendgemaakt, de winnaar ontdekken we op 16 april op het jaarlijkse Managementboekengala.

 

De onsterfelijke onderneming

Fons Van Dyck

De levensduur van ondernemingen wordt steeds korter. Velen zullen de komende jaren verdwijnen, slechts enkelen zullen succesvol overleven. Wat maakt een onderneming onsterfelijk in deze disruptieve tijden?

In dit boek biedt Fons Van Dyck elke manager een bewezen leidraad om te overleven op de lange termijn. Die toetst hij aan het succes én de mislukkingen uit meer dan 40 jaar Apple, van opgang over ondergang tot wederopstanding.

€ 29,99 | paperback | 240 p.

 

Durven voor morgen

Saskia Van Uffelen

Onze maatschappij verandert en schreeuwt om een nieuw model. We leven in een digitaal tijdperk waarin iedereen en alles geconnecteerd is, de concurrentie niet meer uit de sector komt, en klanten, gebruikers en burgers in de driver's seat zitten. Data is goud en delen het nieuwe hebben. Het digitale tijdperk vereist een nieuwe aanpak en een nieuw model.

€ 24,99 | hardback | 112 p.

 

De marketingbijbel voor een digitale wereld

Bert Van Wassenhove

Door de snelle evolutie van digitale kanalen, en vooral van sociale media, ondergaat het vak van marketing en communicatie een radicale revolutie. Je moet snel kunnen inspelen op de verwachtingen van je klanten, en de vorm en inhoud van je boodschap moeten aan nieuwe voorwaarden voldoen. Dat heeft impact op de volledige aanpak van je digitale marketing.

€ 39,99 | hardback | 250 p.

 

De netwerkexpeditie

Geert Nijs

Veel bedrijven implementeren sociale technologie zoals Microsoft Teams of Yammer, IBM Connections, Jive, Workplace by Facebook ... Soms met verdeeld succes. Meestal ligt de focus tijdens de implementatie op de technologie en minder op de nieuwe mindset die nodig is om het gebruik van sociale technologie tot een succes te maken.

€ 29,99 | paperback | 240 p.