Passend onderwijzen

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
176
Afmetingen: 
220x160
Verschijningsdatum: 
23/06/2015
EAN: 
9789401425919
Nur-code: 
Onderwijs & opvoeding
Uitgever: 
LannooCampus
Druk: 
1

Passend onderwijzen

Pedagogisch vakmanschap in de klas
  • Pedagogisch vakmanschap als basis van passend onderwijs

Bij de invoering van passend onderwijs speelden in eerste instantie geld, invloed van schoolbesturen en het vormgeven van structuren een grote rol. Maar de meeste scholen liepen al snel aan tegen de vraag: hoe ga je om met leerlingen met gedragsproblemen? Passend onderwijs kan alleen een succes worden wanneer leerkrachten hier vanuit hun vakmanschap invulling aan kunnen geven. Dit vakmanschap wordt gevormd door kennis en ervaring, maar ook door de feeling' van de leerkracht, die vaak gedurende vele jaren in de praktijk wordt opgebouwd. Dit boek bevat geen kant-en-klare oplossingen voor allerlei gedragsproblemen, maar laat aan de hand van praktijkervaringen zien hoe je, soms door heel simpele handelingen, je vakmanschap vergroot. Door je bewust te zijn van de invloed die je zelf uitoefent op de leerlingen en door proactief te handelen, kun je als leerkracht probleemgedrag voorkomen en een goede werksfeer opbouwen. Peter Mol laat op veelal humoristische wijze zien dat theorie oké is als het klopt met wat in de praktijk al lang is uitgevonden. Onderwijs is in de eerste plaats het vakmanschap van de man of vrouw die voor de klas staat. Dit vakmanschap is niet af te dwingen of te vatten in regels, procedures of plannen van bovenaf, maar kan wel gestimuleerd en gefaciliteerd worden. Dit boek is daarbij een welkome inspiratiebron.

Boeken van dezelfde auteur(s)

Subtitle: 
De leraar als betekenisvolle andere bij kindermishandeling
Prijs:€ 24,99
Subtitle: 
Hoe je passend onderwijs echt in praktijk kunt brengen
Prijs:€ 24,99
Subtitle: 
Gereedschap voor passend onderwijs
Prijs:€ 19,99
Subtitle: 
Pedagogisch vakmanschap in de klas
Prijs:€ 24,99
Prijs:€ 22,99

Beschikbaarheid:

Leverbaar